Tim Ferris - Čtyřhodinové těloTim Ferris – jméno které na našich kurzích a seminářích slýcháme velmi často. De facto většina zájemců o cvičení z kettlebells se rekrutuje především z řad cvičenců bojových umění a sportů, fitness trenérů, profi atletů,  příslušníků braně-bezpečnostních složek, CrossFit fandů, fitness minimalistů, peciválů a geeků… a čtenářů zajímací knihy 4-Hour Body, kterou napsal Tim Ferris.

Lišák Tim Ferris – tisíc a jeden zajímavý tip

 

Kniha 4-Hour Body vyšla v papírové i elektronické podobě v nakladatelství Melvil Publishing pod názvem Čtyřhodinové tělo – neobvyklá cesta ke zhubnutí, zlepšení sexu a vůbec k celkové proměně v superčlověka.  Záběr knihy je opravdu široký – od hubnutí přes vybudování svalové hmoty, zesílení, zlepšení spánku, sexu, běhání, plavání až po zdravý lifestyle a dlouhověkost.

Tim Ferris je samozřejmě chytrý jako liška, některá jeho tvrzení a rady je třeba brát s rezervou, nelze říci, že všechny jeho rady jsou doporučeníhodné následování – na zázraky přes noc přeci jen už věří málokdo. Buď jak buď, nutno říci, že kniha je doslova nabita x velmi zajímavými typy a odkazy.

„Lenoch“ Tim Ferris – méně je více

Jednou ze základních tezí knihy Čtyřhodinové tělo je „efekt minimální dávky“. Tim Ferris píše, že cvičení je jako lék – malá dávka nezabere, příliš velká dávka ublíží. Efekt „minimální dávky“ výtečně zapadá do našeho minimalistického konceptu cvičení s kettlebell, posilování s vlastní vahou a silového/kondičního tréninku obecně. Účastníci našich kurzů se často diví – opravdu jen jedna kettlebell? Pár cviků?? Jen třikrát týdně?!? …Jo! My i Tim Ferris víme, že více není vždy lépe, jen více.

Tim Ferris se učil stejně jako my od Pavla Tsatsoulina, a tak není divu, že velká část jeho knihy je věnovaná fundamentálním a nejdůležitějším kettlebell cviků, a sice get-upu a kettlebell swingu. Z knihy ani z odkazovaných videí se kettlebell get-up ani swing samozřejmě nenaučíte, každopádně pro orientační představu to stačí. Tim Ferris ve videu níže mluví o svém předchozím bestselleru 4-Hour Workwek, RKC certifikaci a kettlebells.

Tim Ferris o 4-Hour Workweek, RKC a kettlebells

Girevik Tim Ferri – kettlebell swing a get-up

 

Tim Ferris - Čtyřhodinové těloTim Ferris cituje ve 4-Hour Body Gray Cooka, autora Functional Movement Scree: „Turkish get-up a swing nejsou jen sexy cviky pro časopisy s lesklou obálkou. Říkám skutečně že můžete být sportovcem světové úrovně a cvičit pouze TGU a swingy k prevenci zranění? Ano, dost dobře ano.“

Ty, co chtějí efektivně zhubnout a vůbec se dostat do kondice, zaujme v knize zdokumentovaný příběh Tracy Reifkind, která jak Tim Ferris píše, zhubla pomocí úpravy stravy a kettlebell swingu ve věku 41 let ze 111 kg přes 20 kg za první 3 měsíce, a celkem 45 kg,  a to cvičila „jen“ 2x týdně, v průměru 15-20 minut, málokdy více než 30 minut.

Tracy o kettlebell swingu říká: „Obouruční swing je poklad. Kdybyste mohli dělat jen jeden pohyb po zbytek vašeho života, dělejte kettlebell swing“. Její manžel Mark Reifkind v článku o swingu nazvaném „Centrum RKC vesmíru“, dodává: „Bylo řečeno, že správně provedený kettlebell swing je lepší než 99% všech silových a kondičních cviků. S dovolením nesouhlasím. Věřím že swing je lepší než 100% silových a kondičních cviků – minimálně pro 99% lidí.“ Tim Ferris vysvětluje o swingu něco málov cíce na videu níže.

Tim Ferris učí kettlebell swing

Tim Ferris - Čtyřhodinové tělo - Mark Cheng předvádi TGUO kettlebell TGU jsme už na našich stránkách psali x-krát (a slibujeme, ještě budeme) – Tim Ferris v knize zmiňuje další zajímavý pohled na kettlebell TGU a jeho funkci „uložení dokumentu“ – TGU slouží jako komplexní cvik, který spojí cviky na spodní polovinu těla a horní polovinu těla do jednoho celku. Jak v knize říká Jon Torine, hlavní coach posilování Indiana Colts: „Moje práce je cvičení, prevence zranění a zlepšení výkonu. S TGU začínám. TGU končím. TGU kontroluji zlepšení.“

Co dodat? Tim Ferris říká v jednom z videí výše: „…Kettlebells nezabírají tolik času. Můžete mít velmi, velmi, velmi efektivní trénink v 10-15 minutách, takže ve vlastně nemůžete mít žádné výmluvy co se týče stráveného času… Jedna kettlebell a máte víceúčelovou tělocvičnu… 2-3 cviky, pro většinu lidí je to vše co potřebují.“ TGU a swing? Tim Ferris by souhlasil.

Odkazy: Tim Ferris a 4-Hour Body – oficiální stránky

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing