Home » KB5, kettlebell

5 tipů od KB5.cz: Pro ty, kdo chtějí začít cvičit s kettlebell

Vložil na 7.3.2012 – 12.49 3 komentáře | 19 233 přečtení

tipy pro kettlebell začátečníkyKettlebell fandové, zdar a sílu! Kromě pravidelných článků jsme si pro vás připravili i speciální sérii článků nazvanou „5 tipů od KB5.cz“.

Témata, kterým se budeme věnovat, budou různá – od povšechných doporučení a rad až po konkrétní tipy „jak na to“.

Sérii odpálíme jedním z dotazů nejčastějších: „Chtěl bych začít cvičit s kettlebell, poradíte mi?“

„To víš že poradíme – možná ne, to co chceš (slyšet), ale to, co potřebuješ (dělat)!“

Girevici a kettlebell fans, jdeme na to!

1) Nech se „otestovat“, jak si na tom s pohybem

Svěř se profesionálovi (trenérovi, fyzioterapeutovi, lékaři… ), ať se podívá na to, jak se hýbeš – nejde jen o to, kde jsi „zkrácený“ či oslabený, ale o asymetrie, dysbalance a pohyb obecně.

Víme jak je to s tím nejslabším článkem řetězu, že?

 

tipy pro kettlebell začátečníky - strečink!2) Strečuj, pracuj na mobilitě, POHYBU!

Pracuj především na rozhýbání kotníků, kyčlí, hrudní páteře a ramen, vystrečování hamstringů (ne spodní části zad!) a přitahovačů kyčlí – v cvičení s kettlebell budeš mobilitu a flexibilitu potřebovat. Jak? Ne nutně izoolovanými streči – 99% z nich je stejně k ničemu.

Čím více sedíš v kanclu za počítačem (anebo na strojích v posilovně), tím více potřebuješ na pružnosti a pohyblivosti pracovat. Nejprve je potřeba zmáčknout tlačítko Reset!

3) Zvládni nejprve vlastní váhu!

Důvodem proč pořádáme kurzy cvičení s vlastní vahou  není jen to, že ke cvičení člověk nepotřebuje žádné vybavení, ale především ten, že člověk by měl nejprve zvládnout vlastní váhu, a pak teprve začít cvičit s externí zátěží, třeba právě kettlebell. Doporučujeme správně se naučit a zvládnout především shyby, kliky, dřepy a mosty. Správně, ok?

Prohýbáš-li se v kliku jako houpací síť s tetou Kateřinou, neuděláš-li pár poctivých shybů, pár (desítek) kliků, správný dřep anebo most, nemáš u toho železa co dělat, sorry.

tipy pro kettlebell začátečníky - jakou váhu kettlebell si vybrat?4) Nejdříve se s kettlebell nauč cvičit, pak teprve vybírej váhu!

Naprostá většina zájemců o cvičení s kettlebell si nejprve kettlebell koupí, a pak s ní teprve začne cvičit. Jednoznačně doporucčujeme se nejprve s kettlebell naučit základní cviky (viz např. seminář  cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S) a pak se teprve poradit, jakou startovní váhu zvolit.

Pánům většinou doporučujeme si vzít o (minimálně) jednu váhu nižší („polož tu osmačtyřiceti kilovou kettlebell „Bestii“!“), dámám o váhu vyšší – nebote se železa, milé dámy, ono vás nekousne.

Kde zakoupit kvalitní kettlebell? Klikni zde! 

tipy pro kettlebell začátečníky - najdi si dobrého trenéra!5) Najdi si dobrého coache!

S kettlebell se cvičí většinou úplně jiné cviky než např. s jednoručkami, ale i samotné cviky jsou o něčem jiném, než se na první pohled může zdát – kettlebell Get Up je více než vstát se závažím, swing je více než mávat kettlebell nahoru dolů.

YouTube mezi dobré coache nepatří – až si uděláš něco se zády, můžeš si stěžovat leda na nádraží. Zajeď na seminář – ať už v ČR nebo v zahraničí, domluv si soukromé lekce s kvalifikovaným kettlebell instruktorem, nebo investuj do kvalitních výukových materiálů.

semináře a kurzy cvičení s kettlebellVybírej dobře! Většina v ČR nabízených kettlebell kurzů jsou upřímně řečeno špatný vtip, bolí to i z fotky – tohle žej je cvičení s kettlebell? :-)

Chce-li tě někdo hned první den naučit press nebo snatch, rychle pryč! Systematický a progresivní přístup ke cvičení s kettlebells je více než nutnost – pokročilejší cviky (např. pressy, jerky, snatche, windmilly) staví na důkladném zvládnutí základů.

Co se týče systému KB5, doporučujeme nespěchat a strávit dostatek času procvičováním naší „KB5 rozcvičky/docvičky“/Resetů, tj.přípravnými cviky, a samozřejmě fundamentálních cviků jakou jsou kettlebell TGU, deadlifty, swingy apod.

Zájemcům o funkční a silový trénink doporučujeme si stáhnout (zdarma!) náš KB5 Intro Kit, věnovaný strečinku, posilování s vlastní vahou  a přípravným cvikům na kettlebell TGU a swing.

Víš-li o někom, kdo uvažuje s kettlebell začít cvičit, pošli mu odkaz na tento článek, ušetříš mu spoustu času a úsilí!

Kettlebell zdar!

Pokud se vám článek líbí a chcete podpořit naší publikační činnost, přidejte prosím komentář, klikněte prosím na „Tweet“ nebo „to se mi líbí“!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
10. prosince 2016
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

7. ledna 2017
10:00 -15:00
Posilování břicha: HardStyle Abs
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

14. ledna 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

21. ledna 2017
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Nitra, Nitra

21. ledna 2017
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

28. ledna 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

4. února 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

18. února 2017
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

25. února 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro pokročilé: Power Stretching
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

4. března 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

25. března 2017
13:00 -18:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

3 komentáře »

  • Luster napsal:

    Cau, teta Katerina me teda pobavila))) jinak clanek jako na zavolanou, zrovna se na jednom nejmenovanem velkem serveru o cviceni rozhorela diskuze o kettlebells:) mejte se, ty i J.

  • PM napsal:

    caaaj, ha, posli mi treba mejlikem odkaz, na diskusi rad mrknu ha ha

    J. pozdravuje, uvidime se!

  • radar napsal:

    Ten odkaz by mě taky zajímal :)

zanechat komentár

Add your comment below. You can also subscribe to these comments via RSS

Bud hodná. Udržovat je v cistote. Držte se tématu. Žádný spam.

You can use these tags:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing