Augustýn Matoušek,  kettlebell KB1Cvičit jsem před lety začínal klasicky s činkami, ale ani v začátcích jsem netíhnul k tomu, stát se kulturistou. Dokonce jsem ani nikdy necvičil známé kulturistické splity, složené z mnoha cviků na procvičovanou partii. Spíše jsem chtěl rozvíjet celkově kondici a sílu. Později jsem se začal zajímat o různé alternativy a nové možnosti, jak procvičit tělo, pokud možno, co nejfunkčněji.

Na cizích tréninkových videích mne velmi zaujaly „old school“ nebo „homemade“ tréninkové pomůcky, takže jsem si vyrobil například svůj první medicinbal ze starého míče na basket, nebo třeba sandbag ze starého batohu, který jsem vyplnil pískem ukořistěným na nedalekém pískovišti. Zhruba v tomto období jsem objevil kettlebell. Velice se mi líbilo, o jak komplexní pomůcku se jedná, že je s ní možné pracovat jak na síle, tak na kondici a celkové mobilitě těla.

Augustýn Matoušek,  kettlebell KB1Návody jak s kettlebell cvičit jsem měl však nakoukané maximálně tak z internetu, ale nadšení do cvičení rozhodně nechybělo, takže jsem se do toho vrhnul po hlavě a užíval si každý nově „naučený“ cvik. V té době jsem také chodil na tréninky kickboxu, a i když jsem neměl cviky s kettlebellem po technické stránce úplně nejlepší, přesto mi to dalo hodně, ať už co se týče kondice, tak i síly, která šla jednoznačně také nahoru. Později jsem se opět vrátil i ke cvičení s činkami, ale na kettlebell jsem v žádném případě nezanevřel a i nadále ji pravidelně používám ve svém tréninku.

Na serveru o bojových uměních a sportech jsem již dlouho z povzdálí sledoval aktivity Pavla Macka a velice přivítal, když přisel s projektem KB5. Rozhodl jsem se, že s jeho pomocí své cvičení s kettlebellem posunu zase o krok dál. Na instruktorském kurzu KB1 jsem se naučil například náročnější variantu tureckého vztyku a u dalších cviků zkorigoval techniku a překvapivě i dýchání, ke kterému se přistupuje trochu jinak, než jak jsem byl zvyklý u cvičení s klasickými činkami. Již nyní se těším na další instruktorský kurz KB2 a další cviky, které se mi podaří zkvalitnit a tím z nich vytěžit maximální nabízený potenciál, který bez perfektní techniky nemůže být využit.

Augustýn Matoušek, KB1

 

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing