Kettlebell vs. jednoručkyKettlebell FAQ: Dostáváme řadu nejen podnětů a návrhů na další články, ale i dotazů, které průběžně na našich www rádi zodpovíme.

Jedním z často opakovaných je dotaz tohoto typu:

„Zajímalo by mě, jak se s kettlebell řeší problém se stagnací. U činek si člověk jednoduše přidá na zátěži, anebo změní cvik, případně přidá opakování. Ale u kettlebell se dá zátěž přidat těžko, leda si pořídit těžší kettlebell, a cviků moc není – je tedy řešením jen přidat počet opakování?“

Problém je, že lidé, kteří kettlebells neznají, je srovnávají např. právě s činkami – s kettlebell se ovšem cvičí v naprosté většině případů úplně jinak nez s činkami, a navíc úplně jiné cviky! Kdy jste naposledy viděli někoho v posilovně cvičit get-up, swing, snatch nebo bent press?

„Cviků moc není“? Naopak, cviků s kettlebell je spousta (např. Cotterova encyklopedie kettlebell cviků jich má přes 180!), de facto o hodně více, než je vlastně potřeba.

V rámci KB5 však spíše hledáme, které kettlebell cviky ubrat, než které přidat! Lepší je méně cviků,které zahrnují více svalovych skupin, nez x desítek cviků, jejichž přínos je mizivý či téměř nijaký – z tohoto důvodu vyučujeme v rámci programu KB5 plus mínus 25 TOP kettlebell cviků (a samozřejmě X jejich variací a Y kombinací).

Už se Simple &Sinister programem, tj. „rozcvičkou“/“docvičkou“ a dvěma cviky (get-up a swing), plus jejich variantami, si člověk hodně dlouho vystačí. Více cviků neznamená nutně lépe, více cviků je jen více cviků. Mnohem důležitější než jednotlivé cviky je systém cvičení v pozadí.

Metod na využití jedné a té samé kettlebell v případě stagnace je spousta – můžete přejít na jinou variantu cviku, změnit cvik, série, počet opakování, tempo, pauzy mezi sériemi, způsob držení kettlebell, přejít na kombinaci cviků atd. – pro každý cvik máme v  KB5 několik progresí (tj. náročnějších variant) či regresí (lehčích variant).

kettlebells - dvě až tři je vše co potřebujeteMinimalistický přístup je v KB5 kamenem úhelným cvičení s kettlebell, vlastní vahou i velkou činkou. Zastáváme názor, že jedna kettlebell člověku vystačí nahodně dlouho, dvě až tři je v zásadě vše, co kdy bude potřebovat, včetně pokročilých cviků se dvěma kettlebell.

Cena kettlebell je ve srovnání se sadou jednoručních nakládacích činek srovnatelná, v případě velké nakládací činky (či celoroční permanentky ve fitku a nesmyslného cvičení s na strojích) příznivější – s kettlebell však toho odcvičíte o hodně více.

Minimalistický silový/kondiční program vám navíc nechá více času na všechny ostatní sportovní a pohybové aktivity – a to je fajn.

Chceš se lépe hýbat, dostat do kondice, zesílit? Na nic nečekej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing