Pamatuji si, že úplně poprvé jsem se setkal s kettlebells někdy v šestnácti, sedmnácti letech, kdy stály někde zaprášené v rohu v jedné posilovně kam jsem chodil cvičit a nikdo s nimi necvičil a ani netušil k čemu to je. Po mnoha letech, kdy jsem prošel závodní kariérou v kulturistice a získal mnoho zkušeností v celé oblasti fitness, jsem se setkal znovu s ketlebells přes moje kamarády, kteří propadli cvičení Crossfit . Z počátku to pro mě byla jen činka s uchem a neviděl jsem na tom všem nic zajímavého, ale protože se již delší čas zajímám o Core Training a navíc mě zajímala možnost využití tohoto náčiní v rámci silového, ale především samotného core cvičení, hledal jsem  kdo by mě s kettlebell naučil cvičit.

Jsem rád že jsem narazil na Pavla Macka a školu systému KB5, protože i vzhledem k rozdílným kořenům, přes které jsme se ke kettlebell dostali, máme společné pohledy na základy funkčního tréninku, což mě značně potěšilo a jsem rád, že mě to jen potvrdilo to, že technika a styl cvičení je mnohem důležitější a prospěšnější než bezmyšlenkovité házení kettlebell nahoru a dolu bez hloubější analýzy pohybu a cíle cviku jako takového, jak se dnes ve většině případů cvičí.

To byl právě druhý podstatný důvod , proč jsem se přihlásil na úvodní instruktorský kurz KB1 – naučit se správně technicky cvičit s kettlebell – protože i Core cvičení a funkční trénink jako takový je pro mě především i pomůckou jak zdravotně pomáhat tělu člověka a ne mu škodit. Cvičit správně, správně zatěžovat tělo s ohledem na možné dysbalance, individuální cíle a praktické tělesné využití a potřeby je to nejdůležitější. Je velmi smutné a leckdy až šokující, že většinou se na tyto aspekty vůbec nenehledí a s s klienty se zachází jako s pokusnými  králíky.  Až příliš často jsem svědkem toho, jak trenéři své svěřence trénují buď stylem „ chceš být bojovník – tak musíme cvičit svaly, které bojují“ anebo vyučují bez individálního zájmu, jak na tom onen konkrétní člověk je, a praktikují se všemi klienty podobný či doslova stejný trénink; bez ohledu na následky a dovolují si to dokonce nazvat „funkčním tréninkem“ (!). Tělo jestli má ale být skutečně funkční, musí být dobře vyvážené a musí být zpevněné nejen na povrchu, ale i uvnitř, v základech.

V tomto mě samotné kettlebells příjemně překvapily. Tato na první pohled činka s uchem má totiž velkou přednost a to především v širokém použítí v Core a celém funkčním treninku jako takovém – něco, co samotná jednoruční činka dát nemůže. S jednou kettlebell odcvičíme plnohodnotně celé tělo a to i tělesné jádro a lehce můžeme kombinovat všech pět základních typů cviků, na kterých jsou škola a systém KB5 postaveny.

Kettlebells jsou pro mě dnes výborná pomůcka, kterou jsem zapojil společně s medicinebally, gymnastickými míči, overbally, balančními pomůckami, činkami,  TRX atd. do svého Core tréninku, kterému se nyní plně věnuji a dělají mé tréninky pestřejší, účinnější a i zdravější.

O autorovi:  Martin Snášel, certifikovaný instruktor KB1, žák Pavla Macka (KB5), působí jako osobní trenér a poradce fitness a kulturistiky. Můžete jej kontaktovat na telefonu 777 131 017 nebo emailu snasel.martin.3@seznam.cz.

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing