Protože trénuji bojové sporty a snažím se vylepšovat svoji fyzickou kondici, hledal jsem něco, co by mi pomohlo posunout se o krok dál, jak ve výbušné síle, vytrvalostní síle, maximální síle a zároveň to mělo i rehabilitační účinky. Pro vylepšení těchto schopností mi bylo doporučeno jednoduché „oldschoolové“ náčiní zvané kettlebell. Ze začátku jsem tomu moc nevěřil, ale už po pár cvicích jsem začal měnit názor a rád bych čtenářům serveru kb5.cz sdělil své dojmy.

Ač jsou to na první pohled jednoduché a mnohdy známé cviky, které můžeme cvičit s činkou, kettlebell nutí procvičovat více svalů o níž si myslíme, že nejsou až tak důležité. Řada cviků je totiž velmi speciálních. Turkish Get–Upu jsem si protáhl a zpevnil celé tělo a zárověň zapracoval na stabilitě. Rozdělené dřepy, výpady a přeskoky mi pomohly zlepšit snížení při takedownu, start do takedownu a zpevnit postoj; zlepšila se mi též mobilita kotníků. Přínos těchto cviků s kettlebell byl znát i v boji v klinči při použití kolen. Cvičení přítahů s kettlebell zpevnilo horní část zad, poslíl jsem pevnější úchop a přítáhnutí si soupeře do klinče. Mrtvé tahy s kettlebell (především varianty na jedné noze) mi pomohly zlepšit rovnováhu, stabilitu a postoj. Mimo to jsem při každém cviku procvičoval pevný úchop a zpevnění předloktí, což umožnuje širší madlo kettlebell, kupř. ve srovnání s činkama.

A tohle je jen zlomek variant 5 fundamentálních typů cviků s tímto staronovým náčiním, které jsem měl možnost poznat a naučit se pod osobním vedením Pavla Macka v rámci úvodního instruktorského kurzu KB1. Myslím si, že kettlebell je nejen pro bojové sporty a muže, ale i pro ženy a jejich formování postavy, či hubnutí všestranné a účinné náčiní a cvičení s ním doporučuji vyzkoušet. Těším se na KB2 a kettlebell swingy, pressy, windmily atd.!

 

 Jeden z MMA zápasů Petra Švomy, KB5

O autorovi: Petr Švoma (KB1), žák Pavla Macka (zakladatele a šéfinstruktora systému KB5), pracovník MP (Pohotovostní útvar), instruktor sebeobrany. Můžete jej kontaktovat na telefonu 607 273 939 nebo emailu rtepamovs@seznam.cz

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing