Na začátku mojí cesty ke kettlebell byla touha po změně z dlouhodobého stereotypu z posiloven a izolovaných strojů. To byl důvod, proč jsem začal více a více tíhnout k volným činkám, ale i ty se mi časem omrzely. Proto jsem začal brouzdat po internetu, co by mohlo obměnit a zpestřit můj kondiční trénink. Tak jsem se poprve doklikal k názvu kettlebell, pro mě do té doby úplně neznámou věc, která se stala v Americe velkým hitem, a začal jsem se o tuto „činku“ zajímat.

Našel jsem spoustu článků a videí na kterých se cvičily cviky, které jsem do té doby nikde neviděl. Postupně jsem je zkoušel s jednoručníma činkama. Zprvu to byla spousta nových pohybů, které mi vůbec nedávaly smysl a v tu chvíly mi připadaly neproveditelné a vzhledem k tomu, že jsem neznal nikoho, kdo by mi vysvětlil, jak na to, tak některé cviky a jejich provedení dopadlo katastrofálně.

Chtěl jsme si udělat nějaký kurz cvičení s kettbell a konečně pochopit, kde dělám chyby a jak cvičit tak, abych se dál rozvíjel, místo dosavádní sebedestrukce a pádu. Nehledě na to, že ve fitness centru, kde pracuji jako fitness trenér, by se tato dovednost jistě uchytila.

Skončil jsem tedy opět u počítače a proklikával se informacemi o kurzech kettlebell, ale nikde jsem nemohl najít trenéra, který by mě naučil jak správně cvičit s touto činkou. Až jsem narazil na stránku kb5.cz a šéfinstruktora systému KB5 Pavla Macka a to byla moje záchrana. Hned jsem si tedy domluvil první trénink a těšil se, že se konečně dozvím, jak na to.

Po první lekci jsem překypoval nadšením… ale i zklamáním. Nadšením z toho, že jsem konečně našel někoho, kdo mi pomůže k mému cílu, a to stát se trenérem kettlebellu a zklamaný z toho, že mé tělo se ukázalo být nejslabším článkem řetězu z neustálého stereotypu v posilovně, cvičení na strojích a s jednoručkami. Zjistil jsem, že v mnoha polohách a cvicích mám velké slabiny, nehledě na to, že s mou výškou 193cm, se cviky na stabilitu provádějí ne dvakrát snadno. V tomto se ale kettlebell ukázal jako nejlepší možné náčiní na řešení tohoto problem, protože to není jen posilovací, ale i rehabilitačni činka, a jsem rád, že se mi daří tyto mé slabá místa postupně redukovat a doufám, že do budoucna úplně odstranit.

O autorovi: Petr Klindera (KB1), žák Pavla Macka (zakladatele a šéfinstruktora systému KB5), je profesionální instruktor fitness, trenér silového a kondičního tréninku hokejistů juniorské ligy HC Kobra Praha, osobní trenér (specializace na obecný kondiční trénink a formování postavy). Můžete jej kontaktovat na 737 780 306 nebo mailu fitness@domyno.cz

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing