Je zajímavé sledovat některé z principů tzv. „tvrdých/vnějších“ a „měkká/vnitřních“ škol bojových uměn a cvičení s kettlebells.

Především v silových cvicích má cvičení s kettlebells (a nejen s nimi, např. i s těžkou činkou) řadu společných prvků s principy nejpokročilejší sestavy systému Hung Kyun, „železným vláknem“ (tit sin kyun), sestavou „tři bitvy“/“tři roztažení“ fukginského“bílého jeřába“ (Fukgin baak hok) či sanchin kata Goju ryu karate, ať už se jedná o koordinaci dechu, pohybu, mysli, příp. zvuku.

Uveďme stručně několik příkladů z čínských bojových umění:

  • „nohy se otevírají dva a půl kroku“ (geuk hoi yi bou bun): většina technik se cvičí v postoji o něco málo širším než na šířku ramen
  • „pěst prstů nohy se chytne země“ (ng ji ja dei): zakořenění např. při tlakových drilech je jedním z hlavních komponentů síly
  •  „síla jde ze země“ (lik chung dei hei): o ruce zase až tak nejde
  •  „poklesnutí dechu do daan tin“ (hei cham daan tin): zvýšení intraabdominálního (nitrobřišního) tlaku, IAP (v gungfu i silových disciplínách se ke zvýšení IAP často používá šerpa či opasek)
  •  „poklesnutí loktů a ramen“ (cham jaang lok bok): důležité především v „nadhozech“ (clean)
  • „vtáhnutí hrudi a povytažení zad“ (ham hung bat bui): Dtto.
  • uvolnění/zpevnění (gong yau)
celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing