Tzv. „funkční trénink“ můžeme definovat jako cvičení, které do činnosti zapojuje maximální množství svalových skupin, a to tak, aby byly co nejvíce napodobeny aktivitě cvičence, v případě bojových umění a sportů úderům, kopů, zápasení etc.

Oproti izolačním cvikům např. na posilovacích strojích zahrnuje cvičení s kettlebells komplexní cviky, rozvíjející integrovanou a koordinovanou sílu celého těla.

Mezi hlavní rysy cvičení s kettlebells patří:

  • zrychlení, zpomalení a stabilizaci svalových skupin ve všech třech rovinách pohybu
  • neustálé střídaní svalové kontrakce a relaxace (zpevnění a uvolnění), klíčové pro bojová umění a sporty
  • komplexní zátěž pro svalový a kardiovaskulární systém
  • rozvíjení všech typů síly (vytrvalostní, maximální, výbušné), rychlosti, kardiovaskulární vytrvalosti, mobility a flexibility

 

Není divu že kettlebells dnes patří k standartnímu vybavení většiny řady gymů po celém světě.

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing